مبدل حرارتی مارپیچی (Spiral heat exchangers)

مبدلهای حرارتی مارپیچی سوندکس بهترین راه حل جهت حل چالش سیالات با ویسکوزیته بالا می‌باشند. این مبدلها جهت استفاده لجنها، فاضلابها، دوغابها، خمیر چوب، هیدروکربنهای با ویسکوزیته بالا و مایعات رسوبی حاوی فیبرها و جامدات، طراحی شده‌اند. بدلیل این که این مبدلها از کویل با ورقه های فلزی به جای لوله های پیچیده استفاده می‌کنند بدون ایجاد مانع برای سیال راندمان بالایی به وجود می‌آورند.

هسته مبدلهای حرارتی مارپیچی از صفحات مارپیچ شده متحدالمرکز که داخل یک پوسته قرار گرفته اند تشکیل شده است. کویل ها از دو کانال کاملا جدا از هم که اجازه می‌دهد جریانها در خلاف جهت یکدیگر بچرخند تشکیل شده است. این چیدمان باعث می‌شود تا به دمای مورد نظرمان خیلی نزدیک شویم.

برای حفظ شکاف بین صفحات، میخهایی با فواصل مشخص بین صفحات جوش داده شده است. این میخها علاوه بر حفظ فاصله بین صفحات به جریان آشفته نیز کمک می‌کنند. مدل جریان آزاد مبدلهای حرارتی مارپیچی، جهت چالش بر انگیزترین سیالات، بدون میخ تولید می‌شوند و در عوض شکاف بین صفحات جهت بوجود آمدن مقداری اغتشاش، بزرگتر در نظر گرفته می‌شود. امکان انتخاب اینکه هردو جهت کانال میخی یا جریان آزاد باشد یا ترکیبی از این دو باشد، ما را قادر می سازد تا به راحتی از عهده انجام هر وظیفه‌ای برآییم.

هیچ کاربرد و وظیفه ای برای مبدلهای حرارتی مارپیچی یکسان نیست، به همین دلیل هر یک از این مبدلها با توجه به مشخصات مورد نظر شما به صورت سفارشی ساخته می‌شوند. در نتیجه یک راه حل جداگانه برای شما جهت رسیدن به حداکثر زمان کارکرد و عملکرد بهینه طراحی می‌شود.

نوع طراحی مارپیچی این مبدلها به افزایش جریان آشفته کمک می‌کند. در نتیجه به کاهش رسوب کمک می‌شود. همچنین رسوبات انباشته شده باعث افزایش سرعت محلی سیال می‌شوند که یک اثر پاک کننده ایجاد می‌کنند. در نتیجه برای شل شدن تجمع رسوب در بیشتر موارد کافی است. این به شما این امکان را می‌دهد که مبدلهای حرارتی مارپیچی در طولانی مدت بدون نیاز به نگهداری و تمیزکاری کار کنند.

همچنین بعضی از انواع سیالات چنان چالش برانگیز هستند که مبدل حرارتی نیاز به نگهداری و تمیزکاری مکرر دارد. با توجه به این موضوع درب لولایی برای مبدل طراحی شده است که با گیره های نوع C مهر و موم می‌شوند. در نتیجه این امکان برای شما بوجود می‌آید که بدون آنکه ابزار خاصی نیاز باشد، درب مبدل به راحتی جهت بازرسی و تمیزکاری باز شود.

برای کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.