مبدل صفحه و پوسته Plate and shell heat exchangers

مبدل حرارتی صفحه و پوسته سوندکس نقاط قوت مبدلهای حرارتی پوسته و لوله و مبدلهای حرارتی صفحه‌ای را ترکیب می کند ، فشار کار و دمای بالا را همراه با راندمان بالا حفظ می کند. مبدل های حرارتی صفحه و پوسته که بهترین راه حل ” جهان” است عملکرد بی نظیری را برای طیف گسترده ای از کاربردها، به ویژه وظایف کندانس بخار را فراهم می کند.
مبدل حرارتی صفحه و پوسته شامل بسته های صفحه ای کاملا جوش خورده می‌باشد که به خوبی برای مدیریت سیال های تهاجمی و همچنین فشار و درجه حرارت بالا مناسب است. استفاده از فناوری صفحه به جای لوله در نتیجه ضریب انتقال حرارت بالا به مهندسان این امکان را می دهد تا سطح مورد نیاز انتقال حرارت را برای عملکرد بهینه کاهش دهند. نتیجه یک مبدل حرارتی جمع و جور است که عملکرد بهتری از مبدل پوسته و لوله دارد و می تواند به دمای بسیار دقیق تری برسد در حالی که به فضای بسیار کمتری نیاز دارد و از نظر وزنی بسیار سبک تر است.
استفاده از فناوری صفحه‌ای همچنین چالش رسوب کردن مشترک مبدلهای حرارتی پوسته و لوله را کاهش می دهد. با افزایش سطح اغتشاش، خطر رسوب بسیار کاهش می یابد زیرا جریان آشفته مانع از مسدود شدن مبدل های حرارتی بدلیل ذرات و رسوب می شود.
در مقایسه با مبدلهای حرارتی پوسته و لوله ، مبدلهای حرارتی صفحه و پوسته سوندکس از نظر اقتصادی راه حلی بسیار رقابتی هستند که بازگشت سریع سرمایه را ارائه می دهند. اندازه جمع و جور، وزن سبک و هزینه نصب کم، قیمت خرید اولیه را خصوصاً در صورت استفاده از مواد نامتعارف به حداقل می رساند. نیاز کم به تعمیر و نگهداری و عملکرد بهینه انرژی ، هزینه های نگهداری مداوم را کاهش می دهد.
شرکت دیهیم تهویه نوین در زمینه ی تامین و خدمات پس از فروش انواع مبدل های حرارتی صفحه و پوسته سوندکس آماده ی همکاری با مهندسان، طراحان و مجریان پروژه ها است.